perjantai 18. tammikuuta 2008

Mehupaasto, viides ja viimeinen päivä

Väsynyt H. Le Coq saapuu kotiin surkeana vain tomaattimehupullo seuranaan. Hänellä on nälkä, eikä asiaa helpota kaapista huutelevat ruuat. Le Coq on päättänyt pysyä tiukkana ja olla saamatta minkäänlaisia oraalisia nautintoja viiteen päivään. Tomaattimehua siis.
Ruokaselibaatin viemät voimat aiheuttavat Le Coqille sen, ettei hän saa lasista, metallisella korkilla varustettua tomaattimehupulloa auki ensiyrittämällä. Le Coq ei epäiröi hetkeäkään, vaan napauttaa pullon kyynärpäätä vasten ja rutistaa korkista. Näin toimii vain alkoholinkäytön ammattilainen, ajattelematta, lihasmuistista.

Olen niin ylpeä itsestäni! Tänään on mehupaaston viides ja viimeinen päivä! Olen elänyt viisi vuorokautta pelkällä nestemäisellä ruokavaliolla, poisluettuna alkoholi, kahvi tai muut piristävät aineet. Olen elänyt viisi päivää tiukalla nesteytyksellä: sokerittomilla mehuilla, kasvisliemellä ja aloe vera -litkulla. Olen ylpeä itsestäni. Olen ylpeä ennen kaikkea siitä, että olen pystyny hillitsemään itseni alkoholin suhteen. (Myönnetään, olin eilen baarissa ja haistelin erinäisten ihmisten kaljatuoppeja.)

Seuraavista asioista en ole ylpeä, enkä voi puolustella näitä tekojani mitekään:

Jääkaapissani on tilkka juomatonta kossua, yksi kalja sekä lonkero. Hävettää. En ymmärrä, miten ne ovat voineet jäädä sinne.

Pyysin eilen ystävääni hädissäni tilaamaan itselleen vettä baarissa oluen sijasta.

Join eilen baarissa tuopillisen ananasmehua, sekä kuusi tuopillista vettä. Ja voin kertoa, etten ole hävennyt koskaan niin paljon, kuin noutaessani näitä vesiä! Tai itse asiassa olenpas: Kysyin baarimikolta, onko heillä vihreää teetä. Eipä ollut.

Luin äsken loistavaa blogia alle kuuden euron punaviineistä. Olen märkä. Kuola valuu.

Rakkaudella,

H. Le Coq

Ei kommentteja: