torstai 27. maaliskuuta 2008

Alkoholilain §33 = täyttä skeidaa

Suunnittelin juuri hyväntuulisesti hyräillen lauantai-iltaa ystäväni Keljun kanssa. Olemme kuola korvista asti valuen hiljaisuudessa miettineet viinaneiteilyn kokeilemista Keljun synttäreiden kunniaksi. Mansikkamargaritoja siis. Toisaalta emme voi laskea tätä viinaneiteilyn piikkiin, sillä oikeaoppiseen margaritaan tulee kahta tiukkaa viinaa. Niin tiukkaa, että saimme törmätä maksaa kirpaisevaan ongelmaan.

Klikkailin itseni totuttuun tapaan Alkon sivuille ja koska tequilapullon hinta on ennestään tuttu, kirjoitin hakusanaksi margaritan toisen osan, Cointreaun, nimen. Näin saisin tietää, paljonko voisin kuluttaa rahaa huomenna kahviin mediauutisia ja muita radion toimituspäällikön nakkiin osuvia skeidoja tehdessäni, jotta rahaa jäisi vielä kahteen pulloon margaritaa toteuttavia aineita. Parilla klikkauksella juouduin kohtaamaan kuivan totuuden;

"Tuotehausta voit hakea kaikkia enintään 22 %:n juomia.
Alkoholilain 33. pykälän mukaan väkevän alkoholijuoman mainonta, epäsuora mainonta ja muu myynninedistämistoiminta on kielletty.

Tästä syystä emme näytä sivuillamme yli 22 % alkoholia sisältäviä tuotteita.
Saat tietoa kaikista tuotteistamme myymälöistämme ja sieltä jaettavasta painetusta hinnastosta.

Lisätietoja tuotteista saat myös asiakasneuvonnasta , puh. 020 711 711 (ark. 9–16)."

Voihan muovinen kaljapullo ja tuoppiin jätetty pohja! Mitä skeidaa tämä on? Miksi oikeasti merkittävien viinojen hintoja ei saa kertoa? Kuka on alkon (alkon kirjoitan tässä yhteydessä pienellä, sillä arvostukseni tätä lafkaa kohtaan laski huonon humalan tavoin nollasfääreihin) sivujen suunnittelijan käskenyt nussia pilkkua? Hakekoot seksikaupasta dildon tai hoitakoot homman miten hoitaa, mutta vakavissa asioissa ei saa sortua vähäpätöisestä puutostilasta johtuvaan nössöilyyn, koska se saattaa johtaa alkoholin puutostilaan! Ja se on vakavaa jos joku!

Tämä rikkoo alkoholistien oikeutta saada tietoa. alkon omaksi parhaaksi on "mainostaa" kaikkia tuotteitaan netissä. Mainosta kuvaillaan eräillä sivuilla näin:

" Mainos yrittää luoda tuotteesta miellyttävän kuvan, ja tavalla tai toisella vakuuttaa sinut siitä, että sinun kannattaa ostaa se."

Ihan tiedoksi vain, että kaikki alkoholi on miellyttävää. Ja tietenkin minun kannattaa ostaa alkoholia! Tai oikeastaan kun tarkemmin miettii, eipä kannatakaan. Sitä kannattaa tehdä itse. Melkein voisi protestiksi ruveta keittämään pontikkaa.

Vitutuksen pyörteissä

Le Coq

Ei kommentteja: